portret

portret

DLACZEGO

O tym, jak dać wolność, jednocześnie ucząc przywiązania.
O tym jak traktować dzieci jednakowo, by jednocześnie wiedziały, że są dla nas jedyne.
O tym jak mimo swojej niechęci, widzieć w ich rodzicach pozytywy.
O tym jak wykonując swoje zadania czasowo, dać pewność, że robimy to na całe życie.
Dlatego, by NASZE DZIECI, zrozumiały dlaczego.

Liczba wyświetleń w ostatnim miesiącu

14 sierpnia 2015

bez poezji

dla zysku
dla pieniędzy
dla dorobku

Dla czego?
Dlaczego, ludzie pracują?
Co to jest praca?
Co to płaca, wynagrodzenie, zysk?
Kim jest pracownik?
Kim jestem?
Dlaczego inni mogą zarabiać, a ja niekoniecznie?

bez poezji

kilka cytatów z kodeksu pracy
trochę myśli ekonomicznych
coś z księgowości

bez poezji
pracuję,

nie mogę wstydzić się 50% mojego życia, bo tyle zajmuje ta forma działalności
to praca decyduje o kształcie, wyrazie i kolorze mojego życia
to praca prowadzi do powstania wytworów i usług społecznie wartościowych
to dzięki pracy podnoszę wartość życia - moją, mojej rodziny i moich podopiecznych

moja praca to jak fragment definicji „ świadoma czynność polegająca na wkładanym wysiłku (działalność lub oddziaływanie) w celu osiągnięcia założonego celu”

moja praca jak fragment definicji „widzieć ją należy w dwóch wymiarach – społecznym i indywidualnym”

moja praca jak fragment definicji „jest podstawą bytu i źródłem satysfakcji”

moja praca jak fragment definicji „spełnia trzy podstawowe i współzależne funkcje: ekonomiczną, dochodową, społeczną”


- ekonomiczna – tworzy nowe wartości, przyczynia się do wzrostu dobrobytu społecznego
czy ktoś zaprzeczy ?

- dochodowa – jest środkiem uzyskiwania przychodów.
czy ktoś zaprzeczy ?

- społeczna – zaspakaja aspiracje zawodowe i społeczne.
czy ktoś zaprzeczy ?

praca jest wartością przypisaną człowiekowi niejako z natury
żeby prawidłowo funkcjonować trzeba mieć środki, a to bezpośrednio wiąże się z pracą


bez poezji
zarabiam,

nie mogę się wstydzić pobierania pensji, wynagrodzenia, zapłaty, gratyfikacji

- ludzie pracują głównie dlatego by uzyskać dochody niezbędne do życia
czy ktoś zaprzeczy?

- dochód z pracy, jest najważniejszą i najbardziej pożądaną formą dochodu
czy ktoś zaprzeczy?

minimalne wynagrodzenie za pracę od 1 stycznia 2015 wynosi 1750 zł brutto – za około 160 godzin miesięcznie
wynagrodzenie opiekuna zastępczego wynosi 2000 zł brutto – za około 720 godzin miesięcznie

czy to ja powinnam się wstydzić moich zarobków?


bez poezji
nie jestem pracownikiem,

jest nim tylko osoba wykonująca pracę w ramach stosunku pracy
opiekun zastępczy nie ma możliwości nawiązania takiego stosunku
wystarcza” nam umowa zlecenie


i ten „ktoś” z du..pomocy,
śmie wmawiać społeczeństwu, w swoich enuncjacjach prasowych,
że to dla zysku opiekunów zastępczych dzieci są zabierane z domów,
że to zmowa sądów, pomocy społecznej i sił nadprzyrodzonych,
że moja praca nie jest pracą i nie mam prawa zarabiać
korupcja?

może, to w myśl powiedzenia, że pod latarnią najciemniej „ktoś” chce ukryć swoje wynagrodzenie 

może, w myśl spiskowej teorii dziejów, jakieś korupcjogenne działania spowodowały, że „ktoś” został pracownikiem niezawisłych organów, przedstawicielem społeczeństwa, ba przedstawicielem MOJEGO KRAJU w Europie.



Bo to nie jest możliwe, 
żeby ktoś wykształcony, 
kto własną pracą zdobył to wykształcenie, 
a nie za „czapkę gruszek” 
- plótł takie androny. 



2 komentarze:

Unknown pisze...

brawo, dobrze ujęte a i forma przepyszna. Pozdrawiam i życzę odwagi i siły na tej drodze życia i ... więcej pieniędzy :)

zaprojektowana praktyka pisze...

dziękuję - za przepyszną formę :)