portret

portret

DLACZEGO

O tym, jak dać wolność, jednocześnie ucząc przywiązania.
O tym jak traktować dzieci jednakowo, by jednocześnie wiedziały, że są dla nas jedyne.
O tym jak mimo swojej niechęci, widzieć w ich rodzicach pozytywy.
O tym jak wykonując swoje zadania czasowo, dać pewność, że robimy to na całe życie.
Dlatego, by NASZE DZIECI, zrozumiały dlaczego.

Liczba wyświetleń w ostatnim miesiącu

03 maja 2017

wyciąganie konsekwencji

każdy ma jakieś swoje ulubione tematy
jeden z moich to - „wyciąganie konsekwencji”
nie, żebym wyciągała
nie, żeby kogoś pouczać
raczej odwrotnie
ot, dzisiaj
święto
relaks
majówka (wprawdzie zimno i deszcz, ale majówka)
?
korespondencja w e-dzienniku
- przeszkadza
- odmawia
- nie pisze
proszę wyciągnąć surowe konsekwencje”
(proszę i surowe konsekwencje, stoją dla mnie w opozycji do siebie, ale jak nauczyciel pisze… nie dyskutuje)
w głowie pojawia się pytanie
?
co autor miał na myśli
co to za surowe konsekwencje
co proponuje
kilka lat temu również proponowano mi wyciąganie surowych konsekwencji w stosunku do uciekającej dziewczyny
poprosiłam wtedy o propozycje tychże
- zabronić wychodzić z domu
- zakazać się spotykać z koleżankami
- nie dać kieszonkowego
- zamknąć w pokoju
koniec
powiedziałam wtedy, po pierwszych dwóch podpowiedziach
a, jak pani myśli i co proponuje kiedy mówię nie możesz iść (…), nie zgadzam się na to, a panienka wychodzi, to co powinnam zrobić?
- no zatrzymać!
czyli, jak?
  • są, dzieci i są sytuacje kiedy nawet nie próbuję jednym palcem ich dotknąć – a co dopiero zatrzymać
  • co ma wspólnego kieszonkowe z niestosowaniem się do zasad, ucieczkami, czy beznadziejnymi ocenami
  • zamknąć w pokoju? to bardzo konkretne ograniczenie wolności
surowe konsekwencje – nie istnieją w moim słowniku i działaniu
odmieniamy na 1000 sposobów słowo profilaktyka, zapobieganie, asekuracja, ubezpieczanie, prewencja – szkolimy, zdajemy z tego egzaminy na studiach i, i tak wyskakujemy z - „wyciąganiem surowych konsekwencji” – których tak naprawdę nie potrafimy nazwać i opisać

surowe konsekwencje - ja mam wtedy skojarzenie z: 
łamaniem kołem
zamykaniem w ciemnicy
głodzeniem
więc wybaczy pani, pani nauczycielko nie wyciągnę w domu surowych konsekwencji z powodu nieodpowiedniego zachowania na lekcji
więc całymi dniami 
gadam
mówię
gderam
tłumaczę
opowiadam
i od początku
mówię o tym, co, dlaczego, jak, 
co to może dać, 
co zmienić, 
jakie konsekwencje może mieć dla innych 
gadam
mówię
gderam
tłumaczę ...

zapomniałam: sama sobą i zachowaniem - pokazuję jak, żeby surowe konsekwencje :) nie były potrzebne


a przy okazji słowo które pięknie według mnie uzupełnia słowo profilaktyka to:
EKRANOWANIE
osłanianie obiektu od otaczających go pól elektrycznych, magnetycznych lub elektromagnetycznych.
Ekranowanie elektryczne to osłony (pojedyncze lub wielokrotne) wykonane z przewodzących płyt lub siatek i utrzymywane na stałym potencjale, np. uziemione. Osłaniają one od wpływu zewnętrznych pól elektrycznych przyrządy pomiarowe lub obwody czułe na zakłócenia. Ekranowanie magnetyczne wykonuje się z płyt z materiałów ferromagnetycznych. Ferromagnetyk zamyka w sobie pole magnetyczne, osłaniając tym samym znajdujący się wewnątrz przedmiot od zewnętrznego pola magnetycznego. Do dokładnego ekranowania stosuje się warstwowe ekrany magnetyczne wykonane z materiałów o różnej przenikalności magnetycznejEkranowanie elektromagnetyczne stosuje się dla osłony przed polami wysokich częstości. Wykonuje się je z materiałów o wysokiej przewodności.



myślę, że nie ma potrzeby przekładać tego na język pedagogiczny



Brak komentarzy: