każdy
ma jakieś swoje ulubione tematy
jeden
z moich to - „wyciąganie konsekwencji”
nie,
żebym wyciągała
nie,
żeby kogoś pouczać
raczej
odwrotnie
ot,
dzisiaj
święto
relaks
majówka
(wprawdzie zimno i deszcz, ale majówka)
?
korespondencja
w e-dzienniku
-
przeszkadza
-
odmawia
-
nie pisze
„proszę
wyciągnąć surowe konsekwencje”
(proszę
i surowe konsekwencje, stoją dla mnie w opozycji do siebie, ale jak
nauczyciel pisze… nie dyskutuje)
w
głowie pojawia się pytanie
?
co
autor miał na myśli
co
to za surowe konsekwencje
co
proponuje
…
kilka
lat temu również proponowano mi wyciąganie surowych konsekwencji w
stosunku do uciekającej dziewczyny
poprosiłam
wtedy o propozycje tychże
-
zabronić wychodzić z domu
-
zakazać się spotykać z koleżankami
-
nie dać kieszonkowego
-
zamknąć w pokoju
…
koniec
…
powiedziałam
wtedy, po pierwszych dwóch podpowiedziach
a,
jak pani myśli i co proponuje kiedy mówię nie możesz iść (…),
nie zgadzam się na to, a panienka wychodzi, to co powinnam zrobić?
-
no zatrzymać!
czyli,
jak?
-
są, dzieci i są sytuacje kiedy nawet nie próbuję jednym palcem ich dotknąć – a co dopiero zatrzymać
-
co ma wspólnego kieszonkowe z niestosowaniem się do zasad, ucieczkami, czy beznadziejnymi ocenami
-
zamknąć w pokoju? to bardzo konkretne ograniczenie wolności
…
surowe
konsekwencje – nie istnieją w moim słowniku i działaniu
…
odmieniamy
na 1000 sposobów słowo profilaktyka, zapobieganie,
asekuracja, ubezpieczanie, prewencja – szkolimy, zdajemy z tego
egzaminy na studiach i, i tak wyskakujemy z - „wyciąganiem surowych
konsekwencji” – których tak naprawdę nie potrafimy nazwać i
opisać
surowe konsekwencje - ja
mam wtedy skojarzenie z:
łamaniem kołem
zamykaniem w ciemnicy
głodzeniem
więc
wybaczy pani, pani nauczycielko nie wyciągnę w domu surowych
konsekwencji z powodu nieodpowiedniego zachowania na lekcji
więc całymi dniami
gadam
mówię
gderam
tłumaczę
opowiadam
i od początku
mówię o tym, co, dlaczego, jak,
co to może dać,
co zmienić,
jakie konsekwencje może mieć dla innych
gadam
mówię
gderam
tłumaczę ...
zapomniałam: sama sobą i zachowaniem - pokazuję jak, żeby surowe konsekwencje :) nie były potrzebne
a
przy okazji słowo które pięknie według mnie uzupełnia
słowo profilaktyka to:
EKRANOWANIE
osłanianie
obiektu od otaczających go pól elektrycznych, magnetycznych lub
elektromagnetycznych.
Ekranowanie
elektryczne to osłony (pojedyncze lub wielokrotne) wykonane z
przewodzących płyt lub siatek i utrzymywane na stałym potencjale,
np. uziemione. Osłaniają one od wpływu zewnętrznych pól
elektrycznych przyrządy pomiarowe lub obwody czułe na
zakłócenia. Ekranowanie
magnetyczne wykonuje się z płyt z materiałów ferromagnetycznych.
Ferromagnetyk zamyka w sobie pole
magnetyczne,
osłaniając tym samym znajdujący się wewnątrz przedmiot od
zewnętrznego pola magnetycznego. Do dokładnego ekranowania stosuje
się warstwowe ekrany magnetyczne wykonane z materiałów o różnej
przenikalności
magnetycznej. Ekranowanie
elektromagnetyczne stosuje się dla osłony przed polami wysokich
częstości. Wykonuje się je z materiałów o wysokiej przewodności.
myślę,
że nie ma potrzeby przekładać tego na język pedagogiczny
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz